De Nintendo 3DS Consoles Zijn Echt Een Groot Succes Geworden

Het verhaal van de handheld 3DS-console van Nintendo is er een van een potentiële flop die verandert in goud. Toen de eerste machine in 2011 werd gelanceerd, een brilvrij 3D-effect en zo, bestond er twijfel dat een speciale draagbare videospelletjesconsole zou kunnen concurreren in dit tijdperk van goedkope smartphonegames. Op www.console4fun.nl kun je al deze producten vergelijken.

Een Te Dure Prijs Was Vooral Het Probleem

Het was een fascinerende machine, maar werd vrijgegeven voor een te hoge prijs, met te weinig meeslepende spellen om te tekenen bij de serieuze spelers die het doelwit was. Teleurstellende lanceringsverkoop dwong Nintendo tot een vroege teruggang, waardoor de prijs aanzienlijk daalde in een poging om interesse te wekken.

De Prijsdaling Was Misschien Een Teken Aan De Wand Voor Nintendo

Deze prijsdaling was misschien wel de katalysator die ertoe heeft geleid dat de 3DS zijn vroege strijd tegen het einde van 2014 heeft overwonnen om meer dan 50 miljoen eenheden te verkopen.

Het Verhaal Lag Iets Ingewikkelder

Maar het verhaal is ingewikkelder dan dat. Nintendo, vaak een bedrijf om zijn eigen ploeg te ploegen, reageerde slim en intensief op de markt met de 3DS. De prijsdaling werd gevolgd door een herontwerp, de XL, die veel comfortabeler was dan het onhandige origineel. Terwijl de onhandige maar noodzakelijke toevoeging van een tweede bedieningsstick via een randapparaat meer opties voor game-ontwikkelaars opende.

De 3DS Is Een Briljante Spellencatalogi

Het belangrijkst is dat de 3DS nu een van de meest gevarieerde, briljante en inventieve spellencatalogi biedt die elke console heeft gezien, op handheld of niet. Pokemon, Super Mario 3D Land, Fire Emblem, Kid Icarus, Monster Hunter 4, Resident Evil Revelations, Ace Attorney, Luigi’s Mansion 2, The Legend of Zelda. Net zoals de DS ervoor, is de 3DS een arena geworden voor gevestigde series om los te laten, te experimenteren en plezier te maken.

Het Oorspronkelijke Verkoopargument Bleef Staan

Eén ding leek onder dit alles verloren te raken: het oorspronkelijke verkoopargument van de machine. De brilloze 3D, hoewel een indrukwekkende technische prestatie, was te onstabiel en desoriënterend om gedurende lange tijd te worden gebruikt. Vaak zouden spelers het volledig uitgeschakeld laten. Nintendo bracht zelfs een andere variant van de machine uit – de 2DS – met een slate-ontwerp en exclusief de 3D-functie. De 2DS was tot grote verrassing van veel waarnemers ook een succes. Had 3D zijn tijd gehad?

Spread the love